Hotpoint LFTA+ H2141 HX.R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint LFTA+ H2141 HX.R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

nicee1981 16-06-2013
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX.R

Wij hebben de H2141 HX.R (model juni 2013) in huis gehaald en we zijn erg tevreden.

Allereerst is het gemak waarmee je dit apparaat in kunt ruimen fenominaal: alles is verschuifbaar, opklapbaar, uitneembaar, in hoogte verstelbaar, etc. Samen met de eigenschap dat deze vaatwasser 14 couverts kan bevatten, kun je daardoor heel veel kwijt. Handig is ook het extra plateau op het bovenste rek waarop je lange lepels en dergelijke kunt neerleggen.

We hebben inmiddels 10 afwassen gedraaid in de machine, en 5 verschillende programma's uitgeprobeerd. Je moet bij deze vaatwasser wel wat gevoel ontwikkelen voor de programmakeuze. Er zitten 10 programma's op de machine, en die wassen -afhankelijk van de vervuilingsgraad en belading - meer of minder intensief. Als je door hebt hoe de programma's in elkaar zitten, en bij welke vervuiling/belading welk programma het beste past, komt alles elke keer schoon uit de machine. Het kost wel een paar keer uitproberen voor je er handigheid in krijgt. Zoek je een machine die je standaard op 1 programma alles kunt laten doen, dan moet je niet voor deze vaatwasser kiezen.

Omdat wij in een appartement wonen hebben we extra gelet op 2 dingen: we wilden graag een stalen kuip (ivm lekkages) en een machine die erg stil is. Stil is de machine zeker: wij moeten vaak zelfs extra luisteren of we hem wel aan hebben gezet.

Als je prijs-kwaliteit tegen elkaar afzet dan denk ik dat je met deze machine een goede deal kunt sluiten. Wij betaalden voor de machine (dus zonder transport en plaatsen) ongeveer 380 euro. Dat is voor een machine met zoveel mogelijkheden niet veel.

De vraag is natuurlijk wel hoe lang de machine meegaat, daar kunnen we op dit moment nog niet zo veel over zeggen.

linden29 05-06-2013
Geschreven voor: Hotpoint LFTA+ H2141 HX.R

Vandaag bezorgd door van Bemmel en Kroon, prima service oude vaatwasser meegenomen. Vandaag vaatwasser 2x gedraaid en eerst ervaring erg goed, goede indeling en erg stil. Ook veel mogelijkheden in programma's wat normaal voorbehouden is aan de dure modellen. Op de site stond dat apparaat 57 cm diep is maar dat is incl. front apparaat zelf is 55 cm diep dit was voor mij wel spannend omdat mijn keukenkastjes 56 diep zijn maar alles paste goed.